Min pasningsordning

Jeg hedder Tina, er uddannet pædagog, talepædagog og rytmikpædagog / Gøsselpædagog. Som Gøsselpædagog lægger jeg vægt på at understøtte børnenes bevægelser, så deres sansemotoriske udvikling er fokus.

Jeg bor i Ganløse sammen med min mand. Vores 4 voksne børn er flyttet hjemmefra. Vi bor i hus i tre etager, hvor børnene må være i hele stueplan, som består af entre, gang, to stuer og køkken ud i et og badeværelse. Vi har en stor have på 5000 kvm., så der er god plads til leg og bevægelse både inde og ude. Vi er ofte ude i naturen, enten i haven, skoven eller andre steder, hvor vi kan fordybe os i smådyrenes verden, mærke årstidernes skiften, eller bevæge os i det ujævne terræn, der er med til at give rigelig sansemotorisk stimulation.

Jeg har i mange år arbejdet med børn fra 0 – 6 år, og har stor erfaring fra dagpleje, børnehaver, specialgruppe og sproggrupper. Desuden har jeg undervist børn og forældre i rytmik og sproglege på bl.a Familieskolen. Jeg har en stor viden om og interesse for sansemotorisk og sproglig udvikling. Disse områder anser jeg som yderst vigtige. F.eks. kan børn med sansemotoriske vanskeligheder have svært ved at være opmærksomme og koncentrerede og dermed lære og udvikle sig. Dermed kan det også gå ud over sproget og det sociale. Desuden kan det blive svært for børn med motoriske vanskeligheder at følge med i andres leg.

Jeg er ansvarsbevidst, imødekommende og engageret i mit arbejde med børn og er altid er på udkig efter ny relevant viden. Jeg lægger vægt på en rolig hverdag i et lille overskueligt miljø, hvor der er god tid til nærvær, og hvor rutiner og genkendelighed er med til, at jeres barn kan føle sig tryg og glad og dermed udvikle sig og lære optimalt. Mange børn på samme sted giver uro og kan være med til at hæmme børnenes sproglige udvikling. Små børn lærer først og fremmest sprog og opmærksomhed ved at være sammen med nærværende og nysgerrige voksne, der samtaler, peger, fortæller, synger, spiller, leger og lave rimer og remser - ikke ved at være sammen med mange andre små børn.

Jeg lægger desuden vægt på at rytmik dvs. musik, sang, leg og bevægelse er en del af hverdagen. Når vi synger om det vi gør, har vi et særlig sprogligt fokus, mens der er et sansemotorisk fokus, når vi bevæger os til musikken. I min rytmik anvender vi rytmeinstrumenter, tørklæder, bolde mm., og jeg støtter op om børnenes bevægelser vha. trommerytmer, eller jeg spiller på ukulele til sangene.

Rygning: Der ryges ikke i min pasningsordning.

Vaccinationsprogram: Skal følges for at blive optaget i min pasningsordning.

Husdyr: Ingen dyr indendørs, men jeg har kælekaniner og høns i haven, som børnene kan være med til at fodre og hente æg hos.

CV (PDF) TRYK HER